Følg Norges arktiske studentsamskipnad

Ny ansatt i Studentsamskipnaden

Pressemelding   •   sep 27, 2018 15:57 CEST

Møt Sara, Samskipnadens nye chatbot.

Møt Samskipnads-Sara, Norges arktiske studentsamskipnads nye servicemedarbeider. Hun svarer på det studentene lurer på! Døgnet rundt, hele året gjennom.

Sara er Samskipnadens nye chatbot og har gjennomført sin aller første uke på jobb. Sara skal svare på alt det studenter måtte lure på om Samskipnadens tjenester.

Målet er å kunne tilby informasjon om våre tjenester også utenfor Servicesenterets åpningstider. Studenter skal få hjelp til å løse enkle utfordringer og få grunnleggende informasjon når som helst på døgnet, hele året gjennom, sier Sarah Reibo Dahl, kommunikasjonssjef i Samskipnaden.

Alltid tilgjengelig

I Samskipnaden er vi i tett kontakt med studenter og tilbakemeldinger vi får er at vår målgruppe ønsker tilgang til hjelp når de trenger det (IWWWWWWW - I want what I want when I want it) fortsetter Reibo Dahl.

Hvis studenter lurer på noe etter at Servicesenteret er stengt? Eller på en søndags kveld? Null stress! Samskipnads-Sara jobber 24/7 året rundt. Dermed har studenten Samskipnaden bare et tastetrykk unna når de måtte ønske det. Med Sara kan studenter få svar på det du lurer på uten å måtte vente i telefonkø eller på e-post.

Personlig service er fortsatt en viktig del av kunderservicen til Samskipnaden, men vi tror og håper at studenter er en gruppe som lett omfavner ny teknologi og nye løsninger.

Øvelse gjør mester

Sara er superhappy i sin nye jobb og elsker å svare på spørsmål fra studenter. Hun har allerede fått mange rare og vanskelige spørsmål og bryne seg på. Men som alle nyansatte må hun få opplæring, og veien blir til mens hun går. Sara lærer heldigvis noe nytt hver gang dere spør henne om noe, så etter hvert blir hun forhåpentligvis ekspert på alt som omhandler Samskipnadens tjenester.

Kunstig intelligens må trenes og Samskipnads-Sara er en chatbot som blir bedre å svare desto mer hun interagerer med studentene. 

Vil du hjelpe Sara å bli bedre til å svare på spørsmål, eller prøve å sette henne fast, kan du gå inn på Samskipnadens nettsider og prøve chat-funksjonen nederst til høyre. Jo mer man spør henne om Samskipnadens tjenester, jo bedre blir hun.

Litt fakta om Chatbot: Ordet chatbot er sammensatt av chat og robot, og er en programvare du kan kommunisere med ved hjelp av tekst. Den lages med kunstig intelligens og blir smartere og smartere for hver henvendelse. Chatboten er ment å skulle automatisere og effektivisere kundebehandling. Altså løse en oppgave enklere, raskere og bedre enn manuelle besvarelser. 

Norges arktiske studentsamskipnad er velferdsorganisasjonen for de 16000 studentene som er tilknyttet UiT – Norges arktiske universitet og UNIS Universitetsstudiene på Svalbard.

Vår oppgave er å sørge for gode rammer i studietida slik at studentene opplever mestring, trivsel og trygghet. Det gjør vi gjennom tilbud om studentboliger, rådgiving, barnehager, mat og drikke, idrett og studenthus. Vi har alltid studenten i fokus.

Samskipnaden har omkring 450 ansatte, og våre tilbud er tilknyttet campusene i Alta, Hammerfest, Harstad, Narvik, Svalbard og Tromsø.

Kommentarer (0)

Legg til kommentar

Kommentar

Agree With Privacy Policy